У фокусі виховної роботи коледжу – особистість здобувача освіти – громадянина України, патріота, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої людини, професіонала з притаманними йому якостями, здатним реалізувати себе у сфері охорони здоров’я. Виховна робота у коледжі сприймається як цілісний, всеохоплюючий, щоденний процес, у якому беруть участь педагоги, здобувачі освіти та батьки. Вона планується усіма структурними підрозділами з урахуванням вікових, гендерних і психологічних особливостей здобувачів та має широкий спектр різних форм і методів здійснення під час проведення занять, через систему виховних заходів в позааудиторній, пошуково-дослідницькій роботі чи у вільний час. Питання щодо організації та реалізації мети та завдань виховної роботи розглядаються на засіданнях педагогічної, адміністративної та методичної ради, органів студентського самоврядування. Організація виховної роботи в структурних підрозділах коледжу постійно вдосконалюється, відпрацьовуються нові методики, активізуються традиційні види діяльності. Випускники закладу є не просто висококваліфікованими спеціалістами, а людьми творчими, духовно багатими і з демократичним світобаченням.
Консультаційно-методичне керування роботою академічної групи здійснює керівник академічної групи.
Основна мета роботи керівника академічної групи:
- створення морально-психологічних і організаційних умов для саморозвитку особистості;
- виховання культурних, національно свідомих, висококваліфікованих фахівців з урахуванням їхніх індивідуальних можливостей, психофізичних та інтелектуальних здібностей. Керівник академічної групи здійснює свою діяльність у взаємодії зі всіма учасниками освітнього процесу та з органами студентського самоврядування. Безпосереднє спілкування керівника академічної групи зі студентами відбувається під час години спілкування.
Година спілкування – це форма організації освітнього процесу безпосереднього спілкування керівника академічної групи зі студентами, де розглядаються і розв’язуються організаційні, моральні та етичні проблеми. На годинах спілкування керівник дає практичні поради, допомагає адаптуватися в новому середовищі, проводить бесіди, тематичні круглі столи, що робить освітньо-виховний процес більш цікавим і змістовним та сприяє створенню сприятливого мікроклімату.
Орієнтовна тематика годин спілкування в академічній групі за напрямами виховної роботи
Національно-патріотичний
- Національно-патріотичне виховання як засіб формування громадянина держави.
- Диспут “Що означає бути патріотом?”
- Українська національна ідея: витоки, теорії, концепції.
- Політична та етнічна Українська нація: дефініція та зміст держави, яку ми будуємо.
- Національна культура як необхідна складова національно-патріотичного виховання студентів-медиків.
- Використання народних традицій у вихованні сучасного молодого покоління.
- Активна життєва позиція молодої людини.
Правовий
- Права, свободи, обов’язки громадян України. Формування правових позицій сучасної молодої людини.
- Правові аспекти працевлаштування випускника закладу медичної освіти.
3.Про відповідальність студентів за здійснення корупційних правопорушень і хабарництва під час навчання. Ознайомлення студентів із статтями Кримінального кодексу України (за тематикою бесіди).
- Злочин і кара. Права людини при затриманні, арешті, обшуку… (якщо вам ще немає 18-ти).
- Правові аспекти сексуального домагання.
- Дискримінація особистості та правовий захист.
- Булінг, форми його прояву серед молоді.
Соціально-психологічний
- Сучасне суспільство. Прогрес. Виклики та ризики для людини в сучасному світі.
- Психофізіологічні, біологічні, інтелектуальні особливості й нахили молоді.
- Життя та здоров’я — найбільша соціальна цінність. Суїцид. Вихід їз проблеми. Подолання кризи у житті.
- Безпритульність, торгівля людьми.
- Гендер та гендерна рівність. Насильство у сім’ї, шляхи вирішення.
- Соціально-психологічний клімат колективу.
- Міжособистісні відносини. “Золоте правило взаємовідносин”.
Професійно зорієнтований
- Професія, успіх і благополуччя.
- Як виховувати інтерес до здобуття обраного фаху.
- Чи доцільно Ви обрали професію медичної сестри, фельдшера, акушерки, фармацевта, стоматолога, лаборанта?
- Години спілкування за медичним календарем.
- Компетенції та компетентність: теорія і практика.
- Формування професійної компетентності майбутнього медичного працівника у виховному просторі.
- Комплекси професійної неповноцінності. Шляхи подолання комплексів неповноцінності.
Здоров’язбережувальний
- Визначення формули здорового способу життя.
- Здоров’язбережувальна компетентність медичного фахівця, її складові.
- Ціннісна природа здорового способу життя для особистості, нації та держави.
- «Здорова молодь – здорова нація».
- Профілактичні бесіди до Міжнародних днів боротьби з туберкульозом, ВІЛ/СНІД-інфекції.
- Про шкідливі звички: паління, наркоманія й вживання алкоголю, їх наслідки.
Морально-етичний
- Толерантність як морально-етична та медико-деонтологічна характеристика фахівця та особистості.
- Культура слова медичного працівника. Мовленнєва компетентність як складова фахової компетентності студента-медика.
- Про правила поведінки в неформальних ситуаціях.
- Гідність як основа взаємодії викладача та студента .
- Небайдужість до чужого горя – визнана риса медика.
- Моральні цінності сучасної молоді.
Родинно-сімейний
- Особливості духовної та ментальної сфери української родини.
- Про мій родовід.
- Людина серед людей. Родинні чесноти.
- Моя сім’я — моя фортеця. Цивільне право про сім’ю.
- Шляхи подолання насильства в сім’ї (до Міжнародного дня боротьби проти насилля).
- Проблеми усиновлення в сучасній Україні (до Міжнародного дня сім’ї).
- Виховання толерантності у родинно-сімейних відносинах, попередження конфліктних і стресових ситуацій.
Художньо-естетичний
- Академічна доброчесність.
- Сучасні субкультури, їх вплив на світогляд молодої людини.
- Норми та канони естетичної поведінки особистості.
- Вплив мас-медіа на культурно-мотиваційну поведінку студентства.
- Естетичне виховання студентів засобами музичного мистецтва.
- Інтеграція: медицина, музика, література, мистецтво.
План виховної роботи