На вебсайті ВООЗ зазначено, що «Здоров'я навколишнього середовища охоплює всі фізичні, хімічні та біологічні фактори, що є зовнішніми по відношенню до людини, а також всі пов'язані з ними фактори, що впливають на поведінку. Воно охоплює оцінку та контроль тих факторів навколишнього середовища, які потенційно можуть впливати на здоров'я, спрямовано на профілактику захворювань і створення сприятливого для здоров'я середовища». За виразом англійського гігієніста Е. Паркса: «Гігієна дасть змогу зробити розвиток людського організму більш повноцінним, життя найбільш сильним, старіння найбільш уповільненим, а смерть найбільш віддаленою».
  Для здобувачів освіти спеціальності 224 Технології медичної діагностики та лікування освітньо-професійної програми «Лабораторна діагностика» була проведена екскурсія до санітарно-гігієнічної лабораторії ДУ «Одеський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України» та ознайомлення з сучасним лабораторним обладнанням. Провідні фахівці прочитали гостьові лекції з тем «Дослідження об'єктів навколишнього середовища методом газорідинної хроматографії» (Світлана МІХАЛЬКОВА), «Визначення фізичних факторів навколишнього середовища та використання знань у повсякденному житті» (Любов БАЛДУК) та звернули увагу на встановлення наявності і характеру зв'язку між рівнем здоров'я населення та чинниками навколишнього середовища, створення найбільш сприятливих умов для збереження здоров’я та попередження захворювань, забезпечення високої працездатності і збільшення тривалості життя людини.

photo 5384594237389133658 y 1photo 5393188518488037250 y

photo 5384594237389133655 yphoto 5393188518488037237 y

  24 лютого виповнилося 2 роки від початку повномасштабного вторгнення російської армії в Україну. Саме два роки, як українці демонструють незламність та нескореність. Два роки, як ми об’єдналися в лютому 2022 року й демонструємо всьому світові свою волелюбність. Ми проходимо через біль гірких втрат, але свого не віддаємо. Війна, яка почалася у 2014 році із захоплення Криму та Донбасу продемонструвала на скільки українці здатні героїчно боронити власну державу.
 У цей день на виховних годинах викладачі разом зі здобувачами освіти об’єдналися, щоб поділитися власними історіями та роздумами. Разом ми згадали Донецький аеропорт, Маріуполь, Азовсталь, Ірпінь, Бахмут та інші українські міста. Хвилиною мовчання вшанували пам’ять про захисників нашої країни.
  Війна торкнулася кожної української родини, стала частиною нашого життя, а перемога в цій війні стала спільною метою всього українського народу. Війна, як ніколи, згуртувала українську націю, мобілізувавши весь її потенціал на відсіч ворогу. Кожен з нас наближає перемогу.
Тож сьогодні ми не втомлюються повторювати знову і знову: честь і слава незламним людям нашої України!

IMG 20240229 200915 123IMG 20240229 200904 529

  22 лютого 2024 року фахівець з  питань цивільного захисту Олександр Гарабурдо, провів тренінг з цивільного захисту для здобувачів освіти ОПП "Стоматологія ортопедична" третього року навчання. Олександр Володимирович ознайомив студентів з попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів.

IMG 59d62fdfb1dc19f7cdfbc4c022e4d761 VIMG 94e8bb5a978bc3133eb0982b4f18b39b V

Рамка цифрової компетентності працівника охорони здоров’я – це важливий інструмент для впровадження освітніх ініціатив і формування державної політики, спрямованої на підвищення рівня цифрової грамотності, практичного використання засобів і сервісів цифрових технологій фахівців медичної сфери різних напрямів та категорій. 

Документ містить опис та структуру цифрових компетентностей, що визначають обсяг знань, умінь і практичних навичок, необхідних для ефективного використання в роботі сучасних досягнень інформаційних технологій. 

Рамку підготували: Міністерство охорони здоров’я України у співпраці із Міністерством цифрової трансформації України, Міністерством освіти і науки України та Національною службою здоров’я України за сприяння Проєкту USAID «Підтримка реформи охорони здоров’я».

«Презентація і практичне застосування рамки цифрової компетентності працівника охорони здоров’я на практиці означає підвищення професійних стандартів, створення навчальних програм для майбутніх та практикуючих медичних і фармацевтичних працівників. Також рамка сприятиме оцінюванню і самооцінюванню, заповнюючи прогалини та підвищуючи цифрові навички. Як результат відбудеться покращення якості надання послуг та функціонування системи в цілому – от і виконання домашнього завдання з євроінтеграції», – говорить заступниця міністра з питань цифрового розвитку Марія Карчевич.

«Ми будуємо найзручнішу цифрову державу в світі. Для цього потрібно, щоб українці мали розвинуті цифрові навички. Саме тому ми створили та затвердили концепцію розвитку цифрової грамотності, розробили регіональні концепції з розвитку цифрової грамотності, адаптували європейські фреймворки DigiComp 2.1 та 2.2, створили Рамку цифрової компетентності, яка була схвалена Кабміном до 2025 року. Окремо – для підприємців, держслужбовців, освітян та молодих підприємців. А сьогодні – й для працівників охорони здоров’я», – додає заступник міністра з питань європейської інтеграції Міністерства цифрової трансформації України Валерія Іонан. 

Рамку рекомендовано для посадових осіб, які формують державну політику у сфері охорони здоров’я, розробників професійних стандартів та кваліфікаційних характеристик, укладачів навчальних програм закладів освіти та закладів підвищення кваліфікації, членів атестаційних комісій.

Реалізація цього документа – важливий крок втілення Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року, Концепції розвитку цифрових компетентностей та Концепції розвитку електронної охорони здоров’я.

  Відповідно до Положення про реалізацію здобувачами освіти права на вільний вибір навчальних дисциплін у КЗ «Одеський обласний базовий медичний фаховий коледж» усі здобувачі освіти другого курсу навчання освітньо-професійної програми «Лабораторна діагностика» спеціальності 224 Технології медичної діагностики та лікування були ознайомленні із порядком, термінами і особливостями запису та формування груп для вивчення вибіркових дисциплін в коледжі, а також із Каталогом вибіркових дисциплін, порядком їх вивчення, анотаціями до змісту. Освітні компоненти за вибором здобувача освіти - це дисципліни, які вводяться для ефективного використання можливостей коледжу з метою задоволення освітніх і кваліфікаційних потреб здобувачів освіти, підвищення конкурентоспроможності та затребуваності на ринку праці, врахування регіональних потреб, сприяння академічній мобільності здобувача освіти та його особистим інтересам, створення індивідуальної освітньої траєкторії навчання за обраною освітньо-професійною програмою.

photo 2024 02 23 11 11 40photo 2024 02 23 11 05 58

гігієна 2024 02 22 20 29 35біохімія IMG 20240222 075016 000

  Під час спілкування з представником військової частини Національної гвардії України випускники медичного коледжу отримали інформацію про можливість проходження військової служби за спеціальностями: фельдшер батальйону, санітарний інструктор. До функціональних обов'язків медиків частини відноситься моніторинг стану здоров'я особового складу, профілактика захворювань, надання медичної допомоги при різних патологічних станах, травмах і пораненнях тощо. Є можливість подальшого навчання у вищих навчальних закладах НГУ та Міністерства оборони України. Військовослужбовці забезпечуються безоплатною медичною допомогою, страхуванням, стабільно високою оплатою праці з додатковими винагородами. Надається щорічна відпустка тривалістю 30 днів.

Screenshot 20240223 121909 Gallery

  Сьогодні в нашому закладі освіти відбулося відкриття конкурсу есе "Моя Україна", що присвячений Міжнародному дню рідної мови.
  Учасниками конкурсу є здобувачі освіти першого курсу. Після короткого екскурсу історією свята, здобувачі освіти познайомилися з вимогами конкурсу та дізналися тематику робіт.
    Зауважимо, що тематика конкурсу відповідає реаліям сьогодення.
   Разом ми об'єднуємося, щоб говорити рідною мовою!

  Хочемо подякувати здобувачам освіти за участь у заході та відзначити переможців у номінаціях:
  Художньо-рефлексивне есе: Яроменко Віталій, студент 19 групи спеціальності 221 Стоматологія
    Аналітичне есе: Романушко Максим, студент 16 групи спеціальності 223 Медсестринство
    Художньо-публіцистичне есе:
- Котелянець Діана, студентка 10 групи спеціальності 223 Медсестринство
- Келембет Владислава, студентка 13 групи спеціальності 223 Медсестринство
- Зуб Катерина, студентка 15-А групи спеціальності 223 Медсестринство
 Літературно-критичне есе: Пастух Вероніка, студентка 11 групи спеціальності 223 Медсестринство
 Розповідне есе: Касьяненко Єлизавета, студентка 13 групи спеціальності 223 Медсестринство
Цитати учасників, які відгукнуться кожному:
  Я буду жити завжди в своїй країні. Захищатиму її. Бо краще за країну я не знаю країн. І це ─ моя Україна!
 Для мене сьогодні мир - це не лише відсутність війни чи конфлікту, але й стан гармонії, спокою та взаєморозуміння між людьми та країнами. Мир - це не просто слово, а цінність, заради якої варто боротися, працювати та вірити в краще майбутнє.
 Наша земля єднає різних за вподобаннями, характерами та думками людей, які мають спільні дві риси: силу та волю.
 Наша історія - трагічна і велична, сповнена мужності та зради, перемоги і поразки.
 Попри всі труднощі, ми не втрачаємо віри в майбутнє. Цей період нас загартував та зробив сильнішими.

 Дуже багато людей гинуть на фронті, в бою, задля майбутнього України, нашої нації, вони боряться за нашу долю, вони дивляться смерті у вічі, віддають свої серця задля інших. Хіба можливо не пишатись тим, який сильний наш народ? Хіба можна не пишатись нашою нацією?

 Українці демонструють готовність стояти пліч-о-пліч у найважчі моменти, не розраховуючи на винагороду або вигоду.

Разом ми сила! Дякуємо студентам за участь!

IMG 5f5a67f97e33d7e76cdfe9b6b5bd28df VIMG d77f9ebfdf518d6717dbfd7c96f470c5 V

 IMG 8d685134b26d6e06cf8693c92e5e4808 VIMG 0d7b7e0f0886c1c207303a424809524d V

 

 

   Щороку 20 лютого в Україні вшановують пам'ять Героїв Небесної Сотні. Цей пам'ятний день встановлений Указом президента України від 11 лютого 2015 року /69/2015 “Про вшанування подвигу учасників Революції Гідності та увічнення пам'яті Героїв Небесної Сотні” на знак пам'яті про громадян, які загинули під час Революції Гідності.
   Викладачі коледжу провели ряд виховних заходів, щоб нагадати здобувачам освіти, що саме смерть Героїв Небесної Сотні змінила суспільну свідомість українців.
  Цьогоріч відзначення Дня Пам'яті Героїв Небесної Сотні особливе, бо це свято яскраво демонструє зв’язок подій десятирічної давнини та нинішньої війни. Сьогодні ми продовжуємо боротьбу за наші цінності, історичну пам’ять, культурну ідентичність та вільне майбутнє.
  Цього дня ми вшановуємо пам’ять усіх, хто поліг під час революційних подій. А також, дякуємо усім, хто сьогодні продовжує відстоювати право України на життя.

 

IMG 0a1cd7e8674c3e865d8bde78f78da43c VIMG 30c348702299bdc03b0e54c4d08cc672 V

  Циклова комісія викладачів акушерсько-гінекологічних та педіатричних дисциплін презентує стислий звіт щодо проведення предметного тижня за участю медичних фахових коледжів Одеського регіону, який відбувся з 07.02.2024р. по 16.02.2024р. в два етапи: акушерсько-гінекологічний та педіатричний.
 У рамках акушерсько-гінекологічного предметного тижня відбулись науково-дослідницькі онлайн-конференції та відкрите онлайн-засідання акушерсько-гінекологічного гуртка з теми: «Безпліддя - шляхи вирішення проблеми». Проблемами конференцій були: «Безпліддя - шляхи вирішення проблеми» та «ЗПСШ. Негативний вплив на репродуктивну систему жінок та чоловіків».
  У рамках педіатричного предметного тижня відбулась науково-дослідницька конференція з теми: «Профілактика дитячих інфекційних захворювань» та відкрите онлайн-засідання педіатричного гуртка з теми «Сучасні підходи щодо надання невідкладної допомоги дітям».
Впевнений, що предметний тиждень досяг своєї мети, а саме створив умови студентству до поглибленого вивчання профілюючих дисциплін; сприяв науково-практичної діяльності, пошуковій роботі, навичкам до узагальнення досвіду роботи з літературою та інтернет-ресурсами, вмінню володіти різноманітними аудиторіями та володінню ораторським мистецтвом; сучасному підходу до демонстрації доповідей у вигляді мультимедійних презентацій та відеоматеріалів.
  Від ім`я усього численного циклу викладачів акушерсько-гінекологічних та педіатричних дисциплін бажаю колективу нашого коледжу МИРУ!!! Плідної праці, творчої наснаги та професійних натхнень.

Модератор та спікер проєкту: Вадим РЕЗНІЧЕНКО,
Голова обласного методичного об’єднання викладачів
акушерсько-педіатричних дисциплін медичних фахових коледжів Одеської області;
Голова циклової комісії викладачів акушерсько-гінекологічних та педіатричних дисциплін КЗООБМФК

24 1

5Знімок екрана 224

Знімок екрана 227Знімок екрана 225

 

   Відповідно до Положення про реалізацію здобувачами освіти прав на вільний вибір навчальних дисциплін в у КЗ «Одеський обласний базовий медичний фаховий коледж» розробленого «Про фахову передвищу освіту» (стаття 54, пункт17), яка визначає процедуру проведення та оформлення запису здобувачів освіти на вивчення блоку вибіркових навчальних дисциплін, які вибирає здобувач освіти, передбачених відповідною освітньо-професійною програмою, навчальними планами підготовки освітньо-професійного ступеня фахового молодшого бакалавра в обсязі, що відповідає навчальному плану, на відділенні «Стоматологія ортопедична» 16.02.2024 року була проведена конференція для здобувачів освіти груп 29,29-а та 115, які навчаються на спеціальності 221Стоматологія ОПП «Стоматологія ортопедична» в очному форматі. А для тих здобувачів освіти цих же груп, які навчаються дистанційно 17.02.2024 року в в онлайн форматі на платформі Zoom.
   Напередодні керівники академічних груп 29, 29-а та 115 провели виховні години на тему «Порядок та умови обирання здобувачами освіти вибіркових дисциплін у КЗ ООБМФК»
Викладачем стоматологічних дисциплін Коломейчук О.Б. були представлені у вигляді презентацій дві вибіркові дисципліни з першого блоку:
1. «ВИГОТОВЛЕННЯ ЗНІМНИХ ПРОТЕЗІВ З ПОЛІАМІДУ (НЕЙЛОНУ) МОТОДОМ ТЕРМОПРЕСУВАННЯ»
2. «ВИГОТОВЛЕННЯ ЗНІМНОГО ПЛАСТИНКОВОГО ПРОТЕЗУ З ОПОРОЮ НА БАЛКОВУ КОНСТРУКЦІЮ»
Викладачем стоматологічних дисциплін Негрецькою О.А. були представлені у вигляді презентацій дві вибіркові дисципліни з другого блоку:
1. «ВИГОТОВЛЕННЯ НЕЗНІМНИХ ПРОТЕЗІВ НА ІМПЛАНТАТАХ»
2. «БЕЗМЕТАЛЕВА КЕРАМІКА МЕТОДОМ ПРЕСУВАННЯ»
Викладачем стоматологічних дисциплін Шиміним В.І. були представлені у вигляді презентацій дві вибіркові дисципліни з третього блоку:
1. «ТЕЛЕСКОПІЧНА ФІКСАЦІЯ В БЮГЕЛЬНОМУ ПРОТЕЗУВАННІ»
2. «БЮГЕЛЬНЕ ПРОТЕЗУВАННЯ НА АТАЧМЕНАХ»
Викладачем стоматологічних дисциплін Негрецькою О.А. були представлені у вигляді презентацій дві вибіркові дисципліни з четвертого блоку:
1. «СТОМАТОЛОГІЧНА ДОПОМОГА НАСЕЛЕННЮ ТА ПРОФІЛАКТИЧНА МЕДИЦИНА»
2. «СТОМАТОЛОГІЧНІ ЗАХВОРЮВАННЯ»
   Наприкінці конференцій здобувачам освіти були роздані бланки для заповнення заяв на обрані дисципліни.

IMG d9bfe674eb54872dc237eed76919ac01 V 1IMG 3b31adb1a04e075278e752383902c281 V 1IMG 69b73cbf45b2cb030ff6b12fce0c22ee V IMG 951d7368db96f98c9b2fd4581b757d0a V