Тренінг з цивільного захисту
22 лютого 2024 року фахівець з питань цивільного захисту Олександр Гарабурдо, провів тренінг з цивільного захисту для здобувачів освіти ОПП "Стоматологія ортопедична" третього року навчання. Олександр Володимирович ознайомив студентів з попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів.
Презентовано Рамку цифрової компетентності працівника охорони здоров’я
Рамка цифрової компетентності працівника охорони здоров’я – це важливий інструмент для впровадження освітніх ініціатив і формування державної політики, спрямованої на підвищення рівня цифрової грамотності, практичного використання засобів і сервісів цифрових технологій фахівців медичної сфери різних напрямів та категорій.
Документ містить опис та структуру цифрових компетентностей, що визначають обсяг знань, умінь і практичних навичок, необхідних для ефективного використання в роботі сучасних досягнень інформаційних технологій.
Рамку підготували: Міністерство охорони здоров’я України у співпраці із Міністерством цифрової трансформації України, Міністерством освіти і науки України та Національною службою здоров’я України за сприяння Проєкту USAID «Підтримка реформи охорони здоров’я».
«Презентація і практичне застосування рамки цифрової компетентності працівника охорони здоров’я на практиці означає підвищення професійних стандартів, створення навчальних програм для майбутніх та практикуючих медичних і фармацевтичних працівників. Також рамка сприятиме оцінюванню і самооцінюванню, заповнюючи прогалини та підвищуючи цифрові навички. Як результат відбудеться покращення якості надання послуг та функціонування системи в цілому – от і виконання домашнього завдання з євроінтеграції», – говорить заступниця міністра з питань цифрового розвитку Марія Карчевич.
«Ми будуємо найзручнішу цифрову державу в світі. Для цього потрібно, щоб українці мали розвинуті цифрові навички. Саме тому ми створили та затвердили концепцію розвитку цифрової грамотності, розробили регіональні концепції з розвитку цифрової грамотності, адаптували європейські фреймворки DigiComp 2.1 та 2.2, створили Рамку цифрової компетентності, яка була схвалена Кабміном до 2025 року. Окремо – для підприємців, держслужбовців, освітян та молодих підприємців. А сьогодні – й для працівників охорони здоров’я», – додає заступник міністра з питань європейської інтеграції Міністерства цифрової трансформації України Валерія Іонан.
Рамку рекомендовано для посадових осіб, які формують державну політику у сфері охорони здоров’я, розробників професійних стандартів та кваліфікаційних характеристик, укладачів навчальних програм закладів освіти та закладів підвищення кваліфікації, членів атестаційних комісій.
Реалізація цього документа – важливий крок втілення Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року, Концепції розвитку цифрових компетентностей та Концепції розвитку електронної охорони здоров’я.
Реалізація здобувачами освіти права на вільний вибір навчальних дисциплін
Відповідно до Положення про реалізацію здобувачами освіти права на вільний вибір навчальних дисциплін у КЗ «Одеський обласний базовий медичний фаховий коледж» усі здобувачі освіти другого курсу навчання освітньо-професійної програми «Лабораторна діагностика» спеціальності 224 Технології медичної діагностики та лікування були ознайомленні із порядком, термінами і особливостями запису та формування груп для вивчення вибіркових дисциплін в коледжі, а також із Каталогом вибіркових дисциплін, порядком їх вивчення, анотаціями до змісту. Освітні компоненти за вибором здобувача освіти - це дисципліни, які вводяться для ефективного використання можливостей коледжу з метою задоволення освітніх і кваліфікаційних потреб здобувачів освіти, підвищення конкурентоспроможності та затребуваності на ринку праці, врахування регіональних потреб, сприяння академічній мобільності здобувача освіти та його особистим інтересам, створення індивідуальної освітньої траєкторії навчання за обраною освітньо-професійною програмою.
Зустріч з представником Національної гвардії України
Під час спілкування з представником військової частини Національної гвардії України випускники медичного коледжу отримали інформацію про можливість проходження військової служби за спеціальностями: фельдшер батальйону, санітарний інструктор. До функціональних обов'язків медиків частини відноситься моніторинг стану здоров'я особового складу, профілактика захворювань, надання медичної допомоги при різних патологічних станах, травмах і пораненнях тощо. Є можливість подальшого навчання у вищих навчальних закладах НГУ та Міністерства оборони України. Військовослужбовці забезпечуються безоплатною медичною допомогою, страхуванням, стабільно високою оплатою праці з додатковими винагородами. Надається щорічна відпустка тривалістю 30 днів.
21 лютого - Міжнародний день рідної мови
Сьогодні в нашому закладі освіти відбулося відкриття конкурсу есе "Моя Україна", що присвячений Міжнародному дню рідної мови.
Учасниками конкурсу є здобувачі освіти першого курсу. Після короткого екскурсу історією свята, здобувачі освіти познайомилися з вимогами конкурсу та дізналися тематику робіт.
Зауважимо, що тематика конкурсу відповідає реаліям сьогодення.
Разом ми об'єднуємося, щоб говорити рідною мовою!
Хочемо подякувати здобувачам освіти за участь у заході та відзначити переможців у номінаціях:
Художньо-рефлексивне есе: Яроменко Віталій, студент 19 групи спеціальності 221 Стоматологія
Аналітичне есе: Романушко Максим, студент 16 групи спеціальності 223 Медсестринство
Художньо-публіцистичне есе:
- Котелянець Діана, студентка 10 групи спеціальності 223 Медсестринство
- Келембет Владислава, студентка 13 групи спеціальності 223 Медсестринство
- Зуб Катерина, студентка 15-А групи спеціальності 223 Медсестринство
Літературно-критичне есе: Пастух Вероніка, студентка 11 групи спеціальності 223 Медсестринство
Розповідне есе: Касьяненко Єлизавета, студентка 13 групи спеціальності 223 Медсестринство
Цитати учасників, які відгукнуться кожному:
Я буду жити завжди в своїй країні. Захищатиму її. Бо краще за країну я не знаю країн. І це ─ моя Україна!
Для мене сьогодні мир - це не лише відсутність війни чи конфлікту, але й стан гармонії, спокою та взаєморозуміння між людьми та країнами. Мир - це не просто слово, а цінність, заради якої варто боротися, працювати та вірити в краще майбутнє.
Наша земля єднає різних за вподобаннями, характерами та думками людей, які мають спільні дві риси: силу та волю.
Наша історія - трагічна і велична, сповнена мужності та зради, перемоги і поразки.
Попри всі труднощі, ми не втрачаємо віри в майбутнє. Цей період нас загартував та зробив сильнішими.
Дуже багато людей гинуть на фронті, в бою, задля майбутнього України, нашої нації, вони боряться за нашу долю, вони дивляться смерті у вічі, віддають свої серця задля інших. Хіба можливо не пишатись тим, який сильний наш народ? Хіба можна не пишатись нашою нацією?
Українці демонструють готовність стояти пліч-о-пліч у найважчі моменти, не розраховуючи на винагороду або вигоду.
Разом ми сила! Дякуємо студентам за участь!
20 лютого-День пам'яті Героїв Небесної Сотні
Щороку 20 лютого в Україні вшановують пам'ять Героїв Небесної Сотні. Цей пам'ятний день встановлений Указом президента України від 11 лютого 2015 року /69/2015 “Про вшанування подвигу учасників Революції Гідності та увічнення пам'яті Героїв Небесної Сотні” на знак пам'яті про громадян, які загинули під час Революції Гідності.
Викладачі коледжу провели ряд виховних заходів, щоб нагадати здобувачам освіти, що саме смерть Героїв Небесної Сотні змінила суспільну свідомість українців.
Цьогоріч відзначення Дня Пам'яті Героїв Небесної Сотні особливе, бо це свято яскраво демонструє зв’язок подій десятирічної давнини та нинішньої війни. Сьогодні ми продовжуємо боротьбу за наші цінності, історичну пам’ять, культурну ідентичність та вільне майбутнє.
Цього дня ми вшановуємо пам’ять усіх, хто поліг під час революційних подій. А також, дякуємо усім, хто сьогодні продовжує відстоювати право України на життя.
АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ СЬОГОДЕННЯ МАТЕРИНСТВА ТА ДИТИНСТВА В КЗ ООБМФК
Циклова комісія викладачів акушерсько-гінекологічних та педіатричних дисциплін презентує стислий звіт щодо проведення предметного тижня за участю медичних фахових коледжів Одеського регіону, який відбувся з 07.02.2024р. по 16.02.2024р. в два етапи: акушерсько-гінекологічний та педіатричний.
У рамках акушерсько-гінекологічного предметного тижня відбулись науково-дослідницькі онлайн-конференції та відкрите онлайн-засідання акушерсько-гінекологічного гуртка з теми: «Безпліддя - шляхи вирішення проблеми». Проблемами конференцій були: «Безпліддя - шляхи вирішення проблеми» та «ЗПСШ. Негативний вплив на репродуктивну систему жінок та чоловіків».
У рамках педіатричного предметного тижня відбулась науково-дослідницька конференція з теми: «Профілактика дитячих інфекційних захворювань» та відкрите онлайн-засідання педіатричного гуртка з теми «Сучасні підходи щодо надання невідкладної допомоги дітям».
Впевнений, що предметний тиждень досяг своєї мети, а саме створив умови студентству до поглибленого вивчання профілюючих дисциплін; сприяв науково-практичної діяльності, пошуковій роботі, навичкам до узагальнення досвіду роботи з літературою та інтернет-ресурсами, вмінню володіти різноманітними аудиторіями та володінню ораторським мистецтвом; сучасному підходу до демонстрації доповідей у вигляді мультимедійних презентацій та відеоматеріалів.
Від ім`я усього численного циклу викладачів акушерсько-гінекологічних та педіатричних дисциплін бажаю колективу нашого коледжу МИРУ!!! Плідної праці, творчої наснаги та професійних натхнень.
Модератор та спікер проєкту: Вадим РЕЗНІЧЕНКО,
Голова обласного методичного об’єднання викладачів
акушерсько-педіатричних дисциплін медичних фахових коледжів Одеської області;
Голова циклової комісії викладачів акушерсько-гінекологічних та педіатричних дисциплін КЗООБМФК
Порядок та умови обирання здобувачами освіти вибіркових дисциплін на спеціальності 221Стоматологія ОПП «Стоматологія ортопедична»
Відповідно до Положення про реалізацію здобувачами освіти прав на вільний вибір навчальних дисциплін в у КЗ «Одеський обласний базовий медичний фаховий коледж» розробленого «Про фахову передвищу освіту» (стаття 54, пункт17), яка визначає процедуру проведення та оформлення запису здобувачів освіти на вивчення блоку вибіркових навчальних дисциплін, які вибирає здобувач освіти, передбачених відповідною освітньо-професійною програмою, навчальними планами підготовки освітньо-професійного ступеня фахового молодшого бакалавра в обсязі, що відповідає навчальному плану, на відділенні «Стоматологія ортопедична» 16.02.2024 року була проведена конференція для здобувачів освіти груп 29,29-а та 115, які навчаються на спеціальності 221Стоматологія ОПП «Стоматологія ортопедична» в очному форматі. А для тих здобувачів освіти цих же груп, які навчаються дистанційно 17.02.2024 року в в онлайн форматі на платформі Zoom.
Напередодні керівники академічних груп 29, 29-а та 115 провели виховні години на тему «Порядок та умови обирання здобувачами освіти вибіркових дисциплін у КЗ ООБМФК»
Викладачем стоматологічних дисциплін Коломейчук О.Б. були представлені у вигляді презентацій дві вибіркові дисципліни з першого блоку:
1. «ВИГОТОВЛЕННЯ ЗНІМНИХ ПРОТЕЗІВ З ПОЛІАМІДУ (НЕЙЛОНУ) МОТОДОМ ТЕРМОПРЕСУВАННЯ»
2. «ВИГОТОВЛЕННЯ ЗНІМНОГО ПЛАСТИНКОВОГО ПРОТЕЗУ З ОПОРОЮ НА БАЛКОВУ КОНСТРУКЦІЮ»
Викладачем стоматологічних дисциплін Негрецькою О.А. були представлені у вигляді презентацій дві вибіркові дисципліни з другого блоку:
1. «ВИГОТОВЛЕННЯ НЕЗНІМНИХ ПРОТЕЗІВ НА ІМПЛАНТАТАХ»
2. «БЕЗМЕТАЛЕВА КЕРАМІКА МЕТОДОМ ПРЕСУВАННЯ»
Викладачем стоматологічних дисциплін Шиміним В.І. були представлені у вигляді презентацій дві вибіркові дисципліни з третього блоку:
1. «ТЕЛЕСКОПІЧНА ФІКСАЦІЯ В БЮГЕЛЬНОМУ ПРОТЕЗУВАННІ»
2. «БЮГЕЛЬНЕ ПРОТЕЗУВАННЯ НА АТАЧМЕНАХ»
Викладачем стоматологічних дисциплін Негрецькою О.А. були представлені у вигляді презентацій дві вибіркові дисципліни з четвертого блоку:
1. «СТОМАТОЛОГІЧНА ДОПОМОГА НАСЕЛЕННЮ ТА ПРОФІЛАКТИЧНА МЕДИЦИНА»
2. «СТОМАТОЛОГІЧНІ ЗАХВОРЮВАННЯ»
Наприкінці конференцій здобувачам освіти були роздані бланки для заповнення заяв на обрані дисципліни.
Тренінг «Стрес та шляхи його подолання»
Ми живемо в такий час, коли стрес – став невід'ємною частиною нашого життя, але ми маємо здатність навчитися ефективно керувати ним та розвивати в собі здатність та навички долати цей стан для підтримки здоров'я та благополуччя.
Одеський міський центр стресостійкості, роботу якого організовано за ініціативи Одеської міської ради, Департаменту освіти та науки Одеської міської ради, за підтримки ГО «Ізраїльська коаліція травми» (Ізраїль) - це професійна, згуртована, команда психологів України та Ізраїлю, яка фокусується на підтримці психологічного благополуччя мешканців громади.
З 26 січня по 16 лютого 2024 року в КЗ «Одеський обласний базовий медичний фаховий коледж» у корпусі на Садовій, 1 проводився тренінг «Стрес та шляхи його подолання» спеціалістом Одеського міського Центру стресостійкості - Оленою Вершиніною з групою викладачів коледжу.
Захід проходив в ігровому форматі у вигляді групових завдань, де викладачі знайомилися з формами стресу, з методиками надання першої емоційної та психологічної допомоги при емоційному вигоранні, при травматичних подіях.
Головна мета тренінгу – навчитися адаптуватися та ефективно протидіяти стресу, підтримувати психологічну та емоційну стійкість особливо в таких складних умовах життя та праці.
Щиро дякуємо Олені Вершиніній за корисні знання та цікавий формат заходу.
Ірина П’яткова, викладач КЗ ООБМФК
Відкриті практичні заняття на цикловій комісії стоматологічних дисциплін
Протягом тижня з 12.02.2024-16.02.2024 року викладачі циклової комісії стоматологічних дисциплін, Боровський Ю.М., Мельник Л.В., Лисюк Д.В. провели відкриті практичні заняття з навчальних дисциплін «Техніка виготовлення знімних протезів», «Техніка виготовлення незнімних протезів» та за темами «Змішування альгінатної маси, зняття відбитку з фантому верхньої щелепи», «Техніка виготовлення штамповано-паяного мостоподібного протезу. Моделювання воскової репродукції проміжної частини протеза-фасетки на 45-46 зуби» та «Виготовлення паяного мостоподібного протеза з комбінованою проміжною частиною (з відкритою жувальною поверхнею) на 33, 34-37 зуби. Зняття відбитку та відливка моделей».
Викладачами було продемонстровано показове володіння навчальним матеріалом, методику проведення практичних занять, уміння організувати, зацікавити та активізувати здобувачів освіти. У процесі заняття викладачами комплексно застосувались різноманітні методи навчання.
Основна мета заняття була досягнута: здобувачі освіти опанували теоретичний матеріал та вміло використали його під час виконання практичних навичок.