Гостьовий практикум на базі медичного центру Into-sana
Формування системи охорони здоров’я в Україні передбачає суттєві зміни в організації та структурі роботи медичних закладів, зміну звичайних стереотипів роботи медичних працівників. Ефективність діяльності системи охорони здоров’я неможлива без чіткої роботи усіх її ланок, у яких значне місце відведено молодшим фаховим бакалаврам. У роботі фельдшера нерідко виникають ситуації, за яких необхідно не тільки швидко розпізнати особливості патології, надати необхідну невідкладну допомогу, а й організувати транспортування до профільного лікувального закладу. Це покладається на спеціалістів фельдшерського пункту, швидкої медичної допомоги, приймальних відділень, лікарень, сільських амбулаторій тощо. В умовах жорсткого дефіциту часу для запобігання помилкам у діях фельдшера вимагається високий рівень професіоналізму, розуміння патофізіологічних процесів, які відбуваються в організмі хворого, засвоєння алгоритмів дій з наданням невідкладної допомоги і схем лікування термінальних станів.
Сучасне життя ставить перед випускниками нашого коледжу вимогу: «Не лише знай, але і вмій». Не дарма, мабуть, кажуть, що теорія має пройти іспит практикою. Практичне навчання є невід'ємною складовою навчального процесу. Найважливішим завданням у нашому коледжі – підготовка компетентного, гнучкого, конкурентноспроможного фахівця. Гасло дня – добре знати і досконало вміти, те що стосується безпосередньо майбутнього спеціаліста. Формування системи знань, навичок і вмінь відбувається поступово крок за кроком, від простого до складного. Зростаюча конкуренція на ринку праці спонукає нас організовувати навчальний процес таким чином, щоб наш випускник відразу ж після здобуття диплому міг професійно виконувати свої функціональні обов'язки, тобто, був конкурентноспроможним на ринку праці.
1 березня 2024 року відбувся Гостьовий практикум з теми: «Невідкладні стани в хірургії, мета та завдання невідкладної медичної допомоги. Організація роботи ФАПу та служби швидкої медичної допомоги з надання допомоги хворим з невідкладними станами в хірургії» на базі медичного центру Into-sana для здобувачів освіти спеціальності 223 Медсестринство ОПП Лікувальна справа. Студенти застосовували набуті знання, а саме:
- організацію служби швидкої медичної допомоги, її мету і завдання.
- організацію роботи ФАПу (обладнання, документація);
- організацію роботи фельдшерських бригад СШД.
- чинні накази МОЗ України з надання медичної допомоги при невідкладних станах на догоспітальному етапі.
Демонстрували здатність:
1. Виконувати роботу фельдшера в умовах фельдшерсько-акушерського пункту, в штаті лікарської та фельдшерської виїзної бригади швидкої допомоги з надання невідкладної медичної допомоги хірургічним хворим;
2.Дотримуватися правил техніки безпеки на ФАПі та в складі бригади швидкої медичної допомоги.
Фельдшер медичного центру, який є випускником нашого коледжу, продемонстровав сучасне обладнання машини швидкої допомоги, чітко розповів про їх функцію і роботу, а також звернув увагу на те, що вибір способу транспортування залежить від стану потерпілого, характеру травми або захворювання і можливостей, якими володіє той хто надає першу допомогу.
Тиждень циклової комісії фармацевтичних дисциплін
Тиждень циклової комісії фармацевтичних дисциплін розпочався з гостьового практикума. Захід відбувся в аптечному закладі мережі аптек "АКС" - однієї з найбільших аптечних мереж південного регіону України. Гостьовий формат практикуму став чудовою можливістю для здобувачів освіти ОПП Фармація, промислова фармація поглибити і закріпити свої знання і навички в реальних умовах. Під час практикуму студенти мали можливість поспілкуватись з фахівцями своєї майбутньої галузі безпосередньо на їх робочих місцях, серед яких були випускники нашого коледжу, відпрацювали практичні навички роботи з реєстратором розрахункових операцій, порядком ведення книги обліку розрахункових операцій.
У межах заходів, спрямованих на допомогу в пошуку першого місця роботи відбулась онлайн-зустріч з партнером по співпраці із закладами освіти мережі аптек "Подорожник" Мартою Пилат. Під час зустрічі зі здобувачами освіти випускних груп спеціальності 226 Фармація, промислова фармація та викладачами циклової комісії фармацевтичних дисциплін нашого коледжу, Марта надала інформацію про компанію ПОДОРОЖНИК, програму кар’єрного розвитку Подорожник START. Це програма, яка дає можливість професійного розвитку в фармацевтичній галузі, самореалізації та якісного навчання, долучитись до якої мають можливість студенти - практиканти, випускники коледжу та стажери. Також здобувачі освіти отримали поради щодо опанування soft-skills: ТАЙМ-менеджмент, організованість, публічні виступи, комунікабельність, діджиталізація, які допомагають якомога ефективніше продемонструвати hard skills фармацевтичного фахівця і застосовувати їх на практиці в аптечному закладі. Як результат, випускники отримали досвід спілкування з потенційним роботодавцем та поради, які допоможуть випускникам вирішити питання стажування та працевлаштування.
На відкритому засіданні науково-дослідницького гуртка «Фармація» була розглянуто актуальну тему сьогодення “Алгоритм фармацевтичної опіки при лікуванні болю у м’язах та спині”. Біль в спині - поширений клінічний синдром, що посідає друге місце серед причин звернення по медичну та фармацевтичну допомогу. Члени гуртка «Фармація» провели дослідницьку роботу, при якій навчилися: класифікувати та виявляти типи болю в спині, рекомендувати програми вправ, які допомагають впоратися з цією проблемою, визначати загрозливі симптоми, які вимагають звернення до лікаря, надавати належну інформацію щодо особливостей застосування лікарських засобів, проводити консультацію щодо використання безрецептурних препаратів для усунення симптомів болю.
На завершення предметного тижня відбулася практична конференція «Фармацевтична опіка», на якій здобувачі освіти випускних курсів обговорили такі теми: “Симптоматичне лікування алергії”, “Симптоматичне лікування стресу”, “Симптоматичне лікування головного болю”. У рамках конференції був проведений практичний сценарій, де студенти виконували роль фармацевта, а пацієнтами виступали інші студенти. Здобувачі освіти отримали ряд практичних навичок, що не лише готують їх до майбутньої професійної діяльності, але й допомагають покращити їхні вміння в області спілкування та взаємодії з іншими людьми.
Булінг. Причини, наслідки, шляхи боротьби з насильством
Серед здобувачів освіти всіх груп нашого коледжу було проведено виховну годину з теми: «Булінг. Причини, наслідки, шляхи боротьби з насильством».
Останніми роками визнано поширення в освітній практиці такого явища, як булінг. Це соціальна проблема всього світу протягом останніх ста років. Булінг у перекладі з англійської – хуліганити, грубіянити, визначається, як утиск, цькування, дискримінація. Це тривалий процес свідомого жорстокого ставлення (фізичного і психічного) з боку дитини або групи дітей до іншої дитини або дітей. Булінг є серйозною проблемою, яка може стати причиною психологічної травми, нездорового психічного стану та інших негативних наслідків для жертви та оточуючих.
Мета виховної години – підвищити свідомість та відповідальність молоді в боротьбі з цією проблемою, адже щоб створити безпечну та дружню атмосферу, потрібні зусилля кожного з нас.
Дякуємо всім присутнім за увагу та активну участь!
Ми повинні зробити все можливе, щоб запобігти булінгу серед студентської громади та допомогти тим, хто став жертвою цієї форми насильства.
Ти – людина! Ніхто і нічим не може виправдати жорстоке поводження з тобою.
Зустріч гаранта освітньо-професійної програми «Лабораторна діагностика» зі здобувачами освіти першого року навчання
01.03.2024 відбулася зустріч гаранта освітньо-професійної програми «Лабораторна діагностика» Вікторії МАРУШЕВСЬКОЇ та завідувача відділення Олени ЗАЄЦЬ зі здобувачами освіти першого року навчання. Здобувачі освіти отримала інформацію про зміст освітньо-професійної програми, перелік обов’язкових та вибіркових освітніх компонентів ОПП, каталог вибіркових дисциплін, створення індивідуальної освітньої траєкторії здобувача освіти, проведення практичної підготовки, перелік загальних й спеціальних компетентностей і формування професійної компетентності майбутнього фахівця, дотримання принципів академічної доброчесності всіма учасниками освітнього процесу, залучення роботодавців, експертів галузі, фахівців до освітнього процесу, проведення занять в сучасних лабораторіях різного профілю, атестацію здобувачів освіти тощо. Також відбулась подорож по офіційному сайту коледжу.
Гостьова лекція в INTO-SANA
Здобувачі освіти спеціальності 223 Медсестринство ОПП Акушерська справа, група 112 відвідали Медичний центр Into-Sana. На хвилі новаторських підходів у викладанні та поєднання теорії з практикою Директор медичного центру № 1 Соцька Тетяна Георгіївна провела захоплюючу гостьову лекцію з теми: «Участь акушерки в лабораторних та інструментальних методах дослідженнях».
Студенти отримали можливість вивчити найновіші інструментальні методи досліджень, які використовуються в акушерській практиці. Лектор розповів про сучасні технології, які сприяють забезпеченню високого стандарту медичної допомоги.
Гостьова лекція дозволила студентам отримати не лише теоретичні знання, але й практичні поради щодо розвитку навичок, необхідних для успішної акушерської практики. Лекція відкрила нові перспективи і надихнула майбутніх фахівців на активну участь у вдосконаленні медичного обслуговування.
Наш коледж продовжує підтримувати ініціативи, спрямовані на збагачення знань та підготовку студентів до викликів сучасної акушерської практики. Гостьова лекція стала не лише освітнім заходом, але й можливістю розширити горизонти та поглибити розуміння ролі акушерок у високотехнологічному медичному середовищі.
Екскурсія до ДУ «Одеський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України»
На вебсайті ВООЗ зазначено, що «Здоров'я навколишнього середовища охоплює всі фізичні, хімічні та біологічні фактори, що є зовнішніми по відношенню до людини, а також всі пов'язані з ними фактори, що впливають на поведінку. Воно охоплює оцінку та контроль тих факторів навколишнього середовища, які потенційно можуть впливати на здоров'я, спрямовано на профілактику захворювань і створення сприятливого для здоров'я середовища». За виразом англійського гігієніста Е. Паркса: «Гігієна дасть змогу зробити розвиток людського організму більш повноцінним, життя найбільш сильним, старіння найбільш уповільненим, а смерть найбільш віддаленою».
Для здобувачів освіти спеціальності 224 Технології медичної діагностики та лікування освітньо-професійної програми «Лабораторна діагностика» була проведена екскурсія до санітарно-гігієнічної лабораторії ДУ «Одеський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України» та ознайомлення з сучасним лабораторним обладнанням. Провідні фахівці прочитали гостьові лекції з тем «Дослідження об'єктів навколишнього середовища методом газорідинної хроматографії» (Світлана МІХАЛЬКОВА), «Визначення фізичних факторів навколишнього середовища та використання знань у повсякденному житті» (Любов БАЛДУК) та звернули увагу на встановлення наявності і характеру зв'язку між рівнем здоров'я населення та чинниками навколишнього середовища, створення найбільш сприятливих умов для збереження здоров’я та попередження захворювань, забезпечення високої працездатності і збільшення тривалості життя людини.
24 лютого-день, який змінив наші життя наступив вдруге…
24 лютого виповнилося 2 роки від початку повномасштабного вторгнення російської армії в Україну. Саме два роки, як українці демонструють незламність та нескореність. Два роки, як ми об’єдналися в лютому 2022 року й демонструємо всьому світові свою волелюбність. Ми проходимо через біль гірких втрат, але свого не віддаємо. Війна, яка почалася у 2014 році із захоплення Криму та Донбасу продемонструвала на скільки українці здатні героїчно боронити власну державу.
У цей день на виховних годинах викладачі разом зі здобувачами освіти об’єдналися, щоб поділитися власними історіями та роздумами. Разом ми згадали Донецький аеропорт, Маріуполь, Азовсталь, Ірпінь, Бахмут та інші українські міста. Хвилиною мовчання вшанували пам’ять про захисників нашої країни.
Війна торкнулася кожної української родини, стала частиною нашого життя, а перемога в цій війні стала спільною метою всього українського народу. Війна, як ніколи, згуртувала українську націю, мобілізувавши весь її потенціал на відсіч ворогу. Кожен з нас наближає перемогу.
Тож сьогодні ми не втомлюються повторювати знову і знову: честь і слава незламним людям нашої України!
Тренінг з цивільного захисту
22 лютого 2024 року фахівець з питань цивільного захисту Олександр Гарабурдо, провів тренінг з цивільного захисту для здобувачів освіти ОПП "Стоматологія ортопедична" третього року навчання. Олександр Володимирович ознайомив студентів з попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів.
Презентовано Рамку цифрової компетентності працівника охорони здоров’я
Рамка цифрової компетентності працівника охорони здоров’я – це важливий інструмент для впровадження освітніх ініціатив і формування державної політики, спрямованої на підвищення рівня цифрової грамотності, практичного використання засобів і сервісів цифрових технологій фахівців медичної сфери різних напрямів та категорій.
Документ містить опис та структуру цифрових компетентностей, що визначають обсяг знань, умінь і практичних навичок, необхідних для ефективного використання в роботі сучасних досягнень інформаційних технологій.
Рамку підготували: Міністерство охорони здоров’я України у співпраці із Міністерством цифрової трансформації України, Міністерством освіти і науки України та Національною службою здоров’я України за сприяння Проєкту USAID «Підтримка реформи охорони здоров’я».
«Презентація і практичне застосування рамки цифрової компетентності працівника охорони здоров’я на практиці означає підвищення професійних стандартів, створення навчальних програм для майбутніх та практикуючих медичних і фармацевтичних працівників. Також рамка сприятиме оцінюванню і самооцінюванню, заповнюючи прогалини та підвищуючи цифрові навички. Як результат відбудеться покращення якості надання послуг та функціонування системи в цілому – от і виконання домашнього завдання з євроінтеграції», – говорить заступниця міністра з питань цифрового розвитку Марія Карчевич.
«Ми будуємо найзручнішу цифрову державу в світі. Для цього потрібно, щоб українці мали розвинуті цифрові навички. Саме тому ми створили та затвердили концепцію розвитку цифрової грамотності, розробили регіональні концепції з розвитку цифрової грамотності, адаптували європейські фреймворки DigiComp 2.1 та 2.2, створили Рамку цифрової компетентності, яка була схвалена Кабміном до 2025 року. Окремо – для підприємців, держслужбовців, освітян та молодих підприємців. А сьогодні – й для працівників охорони здоров’я», – додає заступник міністра з питань європейської інтеграції Міністерства цифрової трансформації України Валерія Іонан.
Рамку рекомендовано для посадових осіб, які формують державну політику у сфері охорони здоров’я, розробників професійних стандартів та кваліфікаційних характеристик, укладачів навчальних програм закладів освіти та закладів підвищення кваліфікації, членів атестаційних комісій.
Реалізація цього документа – важливий крок втілення Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року, Концепції розвитку цифрових компетентностей та Концепції розвитку електронної охорони здоров’я.
Реалізація здобувачами освіти права на вільний вибір навчальних дисциплін
Відповідно до Положення про реалізацію здобувачами освіти права на вільний вибір навчальних дисциплін у КЗ «Одеський обласний базовий медичний фаховий коледж» усі здобувачі освіти другого курсу навчання освітньо-професійної програми «Лабораторна діагностика» спеціальності 224 Технології медичної діагностики та лікування були ознайомленні із порядком, термінами і особливостями запису та формування груп для вивчення вибіркових дисциплін в коледжі, а також із Каталогом вибіркових дисциплін, порядком їх вивчення, анотаціями до змісту. Освітні компоненти за вибором здобувача освіти - це дисципліни, які вводяться для ефективного використання можливостей коледжу з метою задоволення освітніх і кваліфікаційних потреб здобувачів освіти, підвищення конкурентоспроможності та затребуваності на ринку праці, врахування регіональних потреб, сприяння академічній мобільності здобувача освіти та його особистим інтересам, створення індивідуальної освітньої траєкторії навчання за обраною освітньо-професійною програмою.