Галузь знань –   22 Охорона здоров’я
Спеціальність –   223 Медсестринство
Освітньо-професійна програма –  Лікувальна справа
Освітня кваліфікація – фаховий молодший бакалавр
Основа навчання – бюджет/контракт
Форма навчання – денна
Термін навчання:
   - 3 роки 10 місяців на основі  базової загальної середньої освіти ( 9класів)
   - 2 роки 10 місяців на основі повної загальної середньої освіти (11класів)

                                  

  1Слово "фельдшер" ( нім. Feldscher )   походить від слова "Фельд" Feld - поле,   тобто "польовий (лікар)". Так у   середньовіччі   в Німеччині називали   військового лікаря, який   надавав допомогу   пораненим у польових   умовах.

 Професійні обов'язки фельдшера –   здійснення  діагностичної, лікувальної (у т.ч. надання екстреної допомоги), профілактичної, організаційно-методичної, технічної функцій, організації догляду за хворими.

   Більшість з них працює в міських і районних закладах охорони здоров'я на первинних посадах фельдшера, займає первинні посади на станціях (відділеннях) швидкої та невідкладної медичної допомоги, у центрах  екстреної медичної допомоги і медицини катастроф, центрах первинної медико-санітарної допомоги, фельдшерсько-акушерських пунктах, здоровпунктах підприємств, курортних, профілактичних та епідеміологічних закладах. 

  Особлива професійна компетентність вимагається від фельдшера фельдшерсько-акушерського пункту, адже тут він самостійно оцінює стан здоров’я пацієнта, надає першу медичну допомогу,  приймає рішення про госпіталізацію хворого, супроводжує його під час транспортування. Він бере участь у проведенні профілактичних та диспансерних оглядів населення, несе відповідальність за стан здоров’я кожного мешканця дільниці,  яку він обслуговує.  

3

  У системі медичного обслуговування військовослужбовців та працівників Збройних Сил України важливе місце належить військовому фельдшеру. 

 У сферу його діяльності окрім надання медичної допомоги військовослужбовцям та членам їх сімей, входить медичне забезпечення, військово-медична підготовка, мобілізаційна та бойова підготовка  підлеглого особового складу.

  Підготовка фельдшерів для воєнно-морського флоту в Одесі була розпочата під час Великої Вітчизняної Війни, а з середини 60-х років ХХ ст. була зупинена, військово-морське медичне училище переформовано у цивільне.
                                     

                             Фельдшер повинен володіти знаннями:

  • з філософії, соціології, основ права в охороні здоров’я, соціальної медицини та організації охорони здоров’я;
  • з анатомії та фізіології людини, патоморфології та патофізіології, з 6медичної біології, мікробіології, медичної хімії;
  • основ латинської мови та медичної термінології;
  • фармакології та медичної рецептури;
  • клінічних ознак захворювань, методів діагностики, принципів лікування, профілактики;
  • основних положень догляду за пацієнтами;
  • обсягу та правил надання екстреної медичної допомоги;
  • основ профілактичної медицини, основ психології та міжособового спілкування, охорони праці та безпеки життєдіяльності;
  • державної та іноземної мов, норм ділового спілкування в обсязі, достатньому для здійснення професійної діяльностї.

                               Фельдшер повинен, застосовуючи  знання:

  • проводити професійну діяльність в галузі охорони здоров’я для надання долікарської лікувально-профілактичної допомоги населенню (у т.ч. надання екстреної допомоги);
  • формувати висновки для здійснення діагностично-лікувальної функції та аргументувати подальшу тактику ведення пацієнта;
  • проводити догляд за хворими на основі нормативно-правових, законодавчих актів України, рекомендацій  МОЗ України, діючих 5стандартів та протоколів діяльності;
  • здійснювати профілактичну, організаційно-методичну, технічну функції;
  • бути спроможним спілкуватися з пацієнтом та членами його родини, медичним персоналом державною мовою, сприяючи формуванню позитивного психологічного мікроклімату;
  • проводити санітарно-прсвітницьку,  соціально–психологічну та профілактичну  роботу серед населення, спираючись на знання з ідентифікації шкідливих та небезпечних факторів діяльності людини в природному середовищі;
  • організовувати роботу та здійснювати поточний санітарний нагляд і протиепідемічну роботу на ФАПі, здоровпункті, протиепідемічний захист військ під час бойових дій та в міжбойовий період;
  • критично оцінювати життєво-важливу соціальну інформацію, аргументовано сприяти підвищенню рівня схильності пацієнтів та медичного персоналу до здорового способу життя.

На відділенні «Лікувальна справа» навчається близько 400 студентів.

  Створені всі умови для успішного навчання: сучасні аудиторії, обладнані необхідною наочністю, інструментарієм, технічними засобами. Сучасне оснащення кабінетів доклінічної підготовки надає можливість для відпрацювання практичних навичок та вмінь. Завдяки тісному зв’язку з клінічними базами міста та області, студенти мають змогу закріплювати свої знання та вміння безпосередньо в умовах майбутньої професії. В освітньому процесі широко застосовуються сучасні комп’ютерні технології. Здобувачі освіти працюють у студентських гуртках та наукових товариствах ОНМедУ, беруть участь в науково-практичних конференціях, які проводяться в фахових коледжах Одеської області та України, лікувально-профілактичних установах міста та області. На відділенні проводяться заходи з інформаційної, адаптаційної, професійно-орієнтовної, виховної, культурно-просвітницької роботи: зустрічі з психологами, спеціалістами з права, представниками різних громадських організацій, випускниками коледжу, тематичні вечори, години спілкування та ін. Наші студенти мають всі можливості для гармонійного розвитку молодої людини – громадянина України.                                  

            

 

   

Галузь знань–  22 Охорона здоров’я
Спеціальність – 223 Медсестринство
Освітньо-професійна програма – Акушерська справа
Освітня кваліфікація – фаховий молодший бакалавр
Форма навчання – денна
Основа навчання – бюджет/контракт
Термін навчання: 2 роки 10 місяців  на основі повної загальної середньої освіти (11 класів)

Галузь знань–  22 Охорона здоров’я

    Підготовка фахівців спеціальності з «Акушерської справи» розпочалася з  1933 року на базі Одеського медичного училища №1. За роки діяльності коледж підготував і випустив більш ніж 6000 акушерок. На сьогоднішній день на ОПП «Акушерська справа» КЗ ООБМФК навчається близько 100 здлбувачів освіти.

1

 Значимість цієї професії акушерки переоцінити важко, адже саме від неї, від її досвіду, знань і навичок залежить життя і здоров'я матері і дитини.        Ця професія надзвичайна. Адже саме акушерка слідкує за нормальним перебігом вагідності та пологів, надає 

2допомогу вагітним, породіллям,  допомагає дитині з’явитись на світ, з перших хвилин народження забезпечує контакт матері  з дитиною, проводить профілактику ускладнень. Акушерка  володіє навиками надання невідкладної допомоги, повинна швидко приймати рішення у складних ситуаціях, постійно удосконалювати свої знання, володіти навичками психологічної підготовки. Професія акушерки нелегка, адже несе відповідальність за два життя – матері і дитини.

                            Акушерка  повинна володіти знаннями:

  • фундаментальних наук, сучасних інформаційних технологій, 5державної та іноземної мов, норм спілкування й уміти їх використовувати в професійній та соціальній діяльності;
  • основних положень нормативно-правових, законодавчих актів України, рекомендацій МОЗ України, діючих стандартів  та протоколів діяльності акушерки;
  • принципів організації роботи відповідно до вимог безпеки життєдіяльності й охорони праці в закладах охорони здоров'я;
  • принципів акушерської деонтології;
  • принципів основ санології.

                   Акушерка  повинна, застосовуючи знання:

  • виконувати обстеження вагітних, роділь, породіль та гінекологічних хворих в умовах закладів охорони здоров'я акушерства та гінекології;
  • оцінювати стан здорової та хворої дитини, проводити об’єктивне обстеження;
  • надавати допомогу вагітним, роділлям, породіллям та гінекологічним хворим в умовах закладів охорони здоров'я6;
  • надавати невідкладну долікарську допомогу в умовах стаціонару та ФАПу;
  • проводити лікувально-діагностичні процедури;
  • виконувати призначення лікаря з догляду за гінекологічними хворими та породіллями з післяпологовими захворюваннями;
  • проводити профілактичні заходи, диспансерне спостереження за пацієнтами;
  • проводити санітарно-просвітницьку роботу з питань охорони материнства та дитинства, етики сімейних відносин та планування сім’ї.

Підготовка майбутніх спеціалістів здійснюється на основі традицій, що склалися в коледжі за час його існування завдяки досвіду педагогів у професійній підготовці та вихованні студентів.

4 Основою навчання студентів є поєднання   теоретичних знань з практичною   підготовкою. Заняття проводяться   висококваліфікованими викладачами в   аудиторіях, оснащених сучасними   технічними засобами. Практичні навички   відпрацьовуються в доклінічних кабінетах,   які в достатній мірі забезпечені муляжами   та фантомами, медичним інструментарієм, засобами догляду за пацієнтами.

Навчальна, виробнича та переддипломна практики проводиться на базі провідних 3акушерсько-гінекологічних установ, які мають сучасне медичне обладнання, з залученням досвідчених фахівців, що забезпечує якісну підготовку  майбутніх акушерок.

Випускники коледжу мають широкі можливості працевлаштування  в міських та районних акушерсько-гінекологічних закладах, пологових будинках, жіночих консультаціях, фельдшерсько-акушерських пунктах на посадах акушерки.

   Студентські роки - цікаві та незабутні. Нові знайомства, друзі, лекції, сесії, згуртований відпочинок, смішні життєві історії. Це перший крок у доросле життя, перші досягнення та перемоги, це неймовірні емоції та незабутні враження та події.  Здобувачі освіти акушерського відділення беруть активну участь у житті коледжу, творять і проєктують своє успішне майбутнє, виявляють активну громадянську позицію, проявляють творчі таланти, є активними учасниками студентських науково-практичних конференцій, олімпіад, спортивних змагань. Щорічно в коледжі  проводяться заходи присвячені всесвітньому Дню матері та Дню акушерки, де широко популяризується професія акушерки.

 У коледжі в студентів поглиблюється пізнання світу, відбувається становлення гармонійно  розвиненої  особистості, з високим рівнем професіоналізму і найкращими  духовними якостями.

Галузь знань – 22 Охорона здоров’я

Спеціальність 224  «Технології медичної діагностики та лікування»

Освітньо-професійна програма  – «Лабораторна діагностика»

Освітня кваліфікація – фаховий молодший бакалавр

Форма навчання – денна

Основа навчання – бюджет/контракт

Термін навчання:

- 2 роки  10 місяців на основі базової загальної середньої освіти (9класів)

Підготовка фахівців з «Лабораторної діагностики» розпочалось з середини 40 років ХХ ст.  на базі Одеського  базового медичного училища №1. Сьогодні на спеціальності «Технології медичної діагностики та лікування»   навчається близько 100 студентів.

ЛАБОРАНТИ Значимість лабораторної служби в Україні, як і у   світі, набирає обертів. Більш ніж 70% інформації   про захворювання лікарі отримують, спираючись   на  дані лабораторних досліджень. Вибір для працевлаштування у фахівців з лабораторної діагостики величезний:клінічні, патологоанатомічні (у тому числі судово-медична експертиза), вірусологічні, гігієнічні, епідеміологічні, генетичні,  мікробіологічні   лабораторії, в яких проводять         різноманітні дослідження.

            Лаборант повинен володіти знаннями:

  - прав та обов’язків лаборанта, розуміти його       роль   в системі охорони здоров’я, основні завдання;

- основ медичної термінології, анатомо-фізіологічних, вікових, статевих особливостей здорової та хворої людини, розуміти значення  досліджень у загальному комплексі сучасних методів обстеження пацієнта;

- основних причин та механізмів виникнення й розвитку патологічних процесів в організмі та розуміти їх значення в діагностиці, прогнозі та лікуванні;

- техніки проведення сучасних  методів дослідження у лабораторіях різного профілю: бактеріологічних, мікробіологічних, імунологічних і науково-дослідних, клініко-діагностичних, патолого-анатомічних, гігієнічних лабораторіях, санітарно-епідеміологічних станцій.

                Лаборант повинен  застосовувати знання та розуміння:

-  вміти організувати робоче місце лаборанта;ЛАБОРАНТИ 1

- відбирати матеріал для різних лабораторних досліджень, приймати та реєструвати біопсійний та операційний матеріал;

- проводити транспортування і підготовку матеріалу для бактеріологічного, вірусологічного дослідження при бактерійних, вірусних інфекціях;

 - проводити взяття проб об’єктів довкілля, харчових продуктів, їх транспортування і підготовку для санітарно-бактеріологічного дослідження, визначати основні властивості збудників інфекційних хвороб;

- проводити основні види досліджень у лабораторіях різного профілю та оцінювати їх результат за критерієм «норма/патологія»;

- виготовляти гістологічні зрізи, фарбувати зрізи, оформляти їх у заключні середовища, оцінювати виготовлений мікропрепарат, диференціювати на гістологічному препараті види тканин та диференціювати мікроскопічну будову органів;

- працювати із стандартною лабораторною й сучасною лабораторною апаратурою, біохімічними аналізаторами;

- оформляти супровідну документацію та вести затверджену медичну документацію.

  Від точності і достовірності лабораторної діагностики залежить вірно поставлений діагноз і одуження пацієнта. Підготовка майбутніх лаборантів проводиться на теоретичних і практичних заняттях, де студентів чекає велика і кропітка робота. Освітній процес на спеціальності «Технології медичної діагностики та лікування»  забезпечений сучасною матеріально-технічною базою, що гарантує якісну підготовку фахівців. Лекційні аудиторії оснащені мультимедійними установками, відеотехнікою, комп’ютерним обладнанням.  У кабінетах та лабораторіях в наявності прилади, апаратура, засоби для проведення усіх видів аналізу. Систематично здійснюється поповнення сучасною лабораторною апаратурою. Також велику роль в підготовці лаборантів має виробнича та переддипломна практика, під час якої студенти повністю занурюються в  майбутню професію.  Під наглядом професійних лікарів–лаборантів студенти виконують лабораторні дослідження безпосередньо на робочому місці лаборанта в мікробіологічних, біохімічних, наукових та  клінічних лабораторіях.  

  Атмосфера  доброзичливості в колективі  сприяє активній участі в організації студентського дозвілля. Студенти із задоволенням беруть участь в професійних конференціях, конкурсах, тренінгах, виховних годинах, під час яких подорожують містом та країною. Різноманітне студентське життя  дає кожному студенту можливості для життєвого вибору, навчає  його рухатись у просторі  ідей, образів, допомагає виробити цілісний погляд на світ, формує повноцінного громадянина держави, готує компетентних працівників медицини.

Галузь знань – 22 Охорона здоров’я

Спеціальність –226 Фармація, промислова фармація

Освітньо-професійна програма  – Фармація, промислова фармація

Освітня кваліфікація – фаховий молодший бакалавр з фармації, промислової фармації

Професійна кваліфікація - асистент фармацевта

Форма навчання – денна

Основа навчання – бюджет/контракт

Термін навчання:

- 2 роки  10 місяців на основі базової загальної середньої освіти (9класів)

- 1 рік 10 місяців на основі повної загальної середньої освіти (11класів)

Підготовка фахівців з фармацевтичного профілю розпочалася з  1963 року на базі Одеського медичного училища №3. Історія підготовки фармацевтів 1  славна та наповнена блискучими іменами в   галузі фармації. За роки діяльності  коледж підготував і випустив понад 4000 фармацевтів. На сьогоднішній день на спеціальності «Фармація, промислова фармація»     навчається близько 100 студентів.

 Асистент фармацевта - це фахівець, який  займається  забезпеченням населення  лікарськими засобами і товарами   медичного  призначення, виготовленням та контролем  лікарських засобів, організовує діяльність структурних підрозділів,  санітарно-просвітницьку й інформаційну роботу серед населення. Частіше за все фармацевти здійснюють свою діяльність в аптеках та в  аптечних пунктах, на фармацевтичних фірмах, фармацевтичних складах, в контрольно-аналітичних лабораторіях.

                                 Фармацевт повинен володіти знаннями:

  • фундаментальних наук, сучасних інформаційних технологій, 2державної та іноземної мов, норм спілкування й уміти їх використовувати в професійній та соціальній діяльності;
  • принципів організації роботи аптечних закладів;
  • основних положень менеджменту та маркетингу;
  • основ економічного аналізу та планування торгівельно-фінансової діяльності;
  • технології виготовлення лікарських засобів в умовах аптеки, правил їх зберігання та відпуску;
  • класифікації лікарських засобів за фармакологічними групами, аналогів, синонімів, показань, протипоказань, побічних дій;
  • хімічного складу сировини рослинного та тваринного походження, зовнішніх ознак, фізико-хімічних властивостей, фармакологічної  дії та застосування лікарської рослинної сировини.

                           Фармацевт повинен, застосовуючи знання:

  • здійснювати постачання аптечних закладів лікарськими засобами та виробами медичного призначення;
  • організовувати фармацевтичну інформацію та рекламу лікарських засобів, виробів медичного призначення;3
  • зберігати лікарські засоби, сировини рослинного та тваринного походження, товари медичного призначення, утилізувати хімічні реактиви та лікарські засоби;
  • працювати з аптечним та лабораторним обладнанням та устаткуванням, виконуючи правила техніки безпеки  та гігієни праці;
  • здійснювати розрахунки лікарських та допоміжних речовин, разові та добові дози отруйних та сильнодіючих речовин, готувати лікарські засоби в умовах аптеки;
  • 4здійснювати контроль якості лікарських засобів;
  • забезпечувати лікарськими засобами та виробами медичного призначення стаціонарних та амбулаторних хворих;
  • проводити інформаційну роботу із  заготівлі лікарської рослинної сировини, проводити санітарно-просвітницьку роботу щодо зберігання лікарських засобів та виробів медичного призначення в домашніх умовах.

   Підготовку майбутніх фахівців на спеціальності «Фармація, промислова фармація»  здійснюють досвідчені та висококваліфіковані викладачі. В освітньому процесі широко застосовуються сучасні комп’ютерні технології. Лекційні аудиторії оснащені мультимедійними установками, відеотехнікою, комп’ютерним обладнанням. У кабінетах  та лабораторіях, в яких студенти розпочинають знайомство з обраною професією на заняттях з різних навчальних дисциплін в наявності прилади, засоби для проведення усіх видів аналізу та виготовлення лікарських форм. Систематично здійснюється поповнення оснащення кабінетів  реактивами, сировиною, хімічним посудом, інструментами. Закріплення теоретичних знань і практичних навичок здійснюється під час проходження виробничих та переддипломної практики на базі аптечних установ.

5Випускники мають змогу продовжити свою освіту на фармацевтичних факультетах університетів України, як на денній , так і на заочній формі навчання.

Студентські роки – це не тільки лекції, практична підготовка,  складання  екзаменів і заліків, це той час у житті людини, коли відбуваються найяскравіші відкриття, а бажання рухатися вперед змушує домагатися більших успіхів. Відчувають це і студенти спеціальності «Фармація, промислова фармація», які яскраво і змістовно проводять своє дозвілля. Цікаво організовані Дні спеціальності, години спілкування та тренінги  з участю представників провідних фармацевтичних установ міста та області, спрямованих  на побудову професійної кар’єри.

На спеціальності «Фармація, промислова фармація» у студентів формують не тільки особистість з високим рівнем професіоналізму а й найкращими  духовними якостями. 

Спеціальність  – 223 Медсестринство
Освітньо-професійна програма  – Сестринська справа
Освітня кваліфікація – фаховий молодший бакалавр
Основа навчання – бюджет/контракт
Форма навчання – денна
Термін навчання:
   - 3 роки 10 місяців роки на основі базової загальної середньої освіти ( 9класів)
   - 2 роки 10 місяців на основі повної загальної середньої освіти (11класів)
Форма навчання – вечірня
    Термін навчання:
-   3 роки 5 місяців на основі повної загальної середньої освіти (11класів)  

    Медична сестра -  найгуманніша, найблагородніша, найпотрібніша  професія,  яка  складна  та багатогранна.   Медсестра - перший помічник лікаря. Сестра милосердя  завжди  поряд з пацієнтом,  першою помічає зміни в стані його здоров’я, надає допомогу, яка часто стає вирішальною  в  боротьбі  за  життя.   

1 Професія  медичної  сестри  визнана  в усьому   світі.  Міжнародний день медичної сестри - 12 травня -  святкується  в  день  народження   Флоренс   Найтінгейл,  яка  першою  заявила, що   сестринська  справа  має бути  незалежною,   самостійною  і  почесною  професією.

Підготовка майбутніх медичних сестер здійснюється на трьох відділеннях, на яких навчається понад 800 студентів.

 Кожного  року  КЗ «Одеський  обласний  базовий  медичний фаховий коледж»  випускає  понад  200 медичних   сестер, які працюють в закладах охорони здоров'я міста та області,  де здійснюють  не  тільки професійний  догляд  за  пацієнтами, а й зміцнюють  їх здоров’я, беруть участь  в  профілактиці  захворювань  та  в  наданні  психо-соціальної  допомоги.

                        Медична сестра повинна володіти знаннями:

  • фундаментальних наук, сучасних інноваційних технологій,  філософії  сестринської  справи,  державної  та  іноземної  мов,  основ психології та між особового  спілкування    для  здійснення   професійної  діяльності;
  • основних потреб людини згідно з рекомендаціями Європейського регіонального бюро ВООЗ;
  • основних положень етапів сестринського процесу;
  • сфер навчання пацієнтів: пізнавальної, емоційної, психомоторної;
  • клінічних протоколів та стандартів виконання сестринських втручань;
  • принципів лікування,  профілактики,  надання  першої  та  2долікарської  допомоги;
  • змісту нормативних документів стосовно належного  зберігання та використання наркотичних і сильнодіючих лікарських засобів медичного призначення в умовах закладів охорони здоров'я;
  • змісту інструкцій і положень з охорони праці, техніки безпеки та протипожежної безпеки ;
  • принципів медсестринської етики та деонтології;
  • основ санології;
  • основних правил діловодства, документування в умовах закладів охорони здоров'я.                 
  •  Медична   сестра  повинна, застосовуючи знання:
    • здійснювати обстеження  пацієнтів  в умовах закладів охорони здоров'я  та на дому;
    • оцінювати отриманні дані з метою  встановлення  сестринського діагнозу;
    • планувати догляд  за  пацієнтами;
    • виконувати призначення лікаря, сестринські втручання та медсестринські  маніпуляції  при  наданні  медичної  допомоги;
    • виписувати, зберігати  та  застосовувати  фармакологічні  засоби;
    • заповнювати медичну  документацію;
    • здійснювати догляд  за  пацієнтами, дотримуючись  принципів  медсестринської   етики  та деонтології;
    • навчати пацієнтів та членів їх родини догляду;3
    • проводити інформативну та санітарно-просвітницьку роботу серед населення з метою профілактики захворювань, зміцнення та  поліпшення здоров’я  людей ;
    • підтримувати і  пропагувати  здоровий  спосіб  життя;
    • постійно удосконалювати  свій  професійний  рівень. 
  •   Сучасна  матеріально-технічна  база   коледжу   гарантує в повній мірі  належні умови підготовки медичних сестер на високому рівні. В освітньому  процесі застосовуються інноваційні мультимедійні технології, що здатні максимально використовувати шляхи сприйняття інформації, наблизити умови, які  створені в лекційних аудиторіях та доклінічних  кабінетах,  до  умов  майбутньої  повсякденної  практичної  діяльності  медичної сестри.       Забезпеченість  навчальних та доклінічних кабінетів спрямована  на профільність підготовки та відповідає нормам матеріального забезпечення  на рівні сучасних вимог. У кожному кабінеті є достатня кількість муляжів, фантомів, медичного інструментарію, предметів догляду за хворими,  роздадкового та дидактичного матеріалу, що дозволяє створити на навчальній практиці робоче місце для кожного студента з метою відпрацювання практичних навичок.  Знання та вміння з догляду та лікування пацієнтів майбутні фахівці закріплюють  на виробничій та переддипломній практиці  в терапевтичних та хірургічних стаціонарах, дитячих лікарнях. Це найцікавіший період навчання. Стати гарними спеціалістами здобувачам освіти допомагають наставники – висококваліфіковані,   досвідчені викладачі та медичні сестри закладів охорони здоров'я. 

Галузь знань – 22 Охорона здоров’я
Спеціальність  – 221 Стоматологія
Освітньо-професійна програма  – Стоматологія ортопедична
Освітня кваліфікація – фаховий молодший бакалавр 
Форма навчання – денна
Основа навчання – бюджет/контракт
Термін навчання:
- 2  роки 10 місяців на основі базової загальної середньої освіти (9класів)
- 1 рік 10 місяців на основі повної загальної середньої освіти (11класів)

       

фото1  Відомості про хвороби зубів та їх лікування знаходять в стародавніх єгипетських папірусах, китайських сувоях, працях великих давньогрецьких   лікарів. Спочатку людина, яка займалася лікуванням  зубів, поєднувала в своїй роботі   функції  як стоматолога так і зубного техніка. І   тільки з поширенням протезування професія  зубного техніка стала самостійною. Фаховий молодший бакалавр зі стоматології ортопедичної – це спеціаліст, який займається   лабораторними етапами виготовлення зубних протезів. Його діяльність відбувається в тісній співпраці стоматолога-ортопеда, до обов’язків якого входить зняття зліпків із зубів пацієнта і встановлення протезів, підбір кольору та форми, вибору відповідного матеріалу. Зубний технік реалізує ідеї з протезування зубів разом з лікарем і пацієнтом. Від якості його роботи залежить успіх всього процесу протезування.

За фото5останні роки розвиток стоматологічної техніки, матеріалів та методів протезування зубів протікає дуже стрімко: з’являються нові сучасні матеріали, технічні засоби та новітній інструментарій. Все це робить професію зубного техніка дуже актуальною, затребувану на ринку праці, високооплачувану, а головне, цікавою для самого спеціаліста.   

Зубний технік повинен володіти знаннями:

  • будови зубо-щелепної системи людини, аномалій прикусів, травм зубів та щелеп;
  • властивостей зуботехнічних матеріалів;
  • способів моделювання та виготовлення протезів;
  • принципів клінічних етапів і технології виготовлення зубних протезів та апаратів;
  • правил техніки безпеки під час роботи із зуботехнічними матеріалами та обладнанням;
  • правил гігієни та санітарії;                                                    
  • відомостей щодо стоматологічних захворювань.фото3

Зубний технік повинен, застосовуючи знання:

  • виготовляти знімні пластинкові протези як при частковій так і при повній втраті зубів;
  • проводити починку знімних протезів;
  • виготовляти знімні імедіат-протези;
  • виготовляти пластмасові коронки та мостовині протези;
  • виготовляти металеві штамповані коронки та штамповано-паяні мостовині протези;
  • виготовляти куксові штифтові -вкладки;
  • виготовляти суцільнолиті коронки та мостовині протези з облицюванням;
  • виготовляти литі бюгельні протези з кламерною системою фіксації;
  • виготовляти основні елементи ортодонтичних апаратів;
  • виготовляти основні види щелепно-лицевих апаратів при дефектах щелепно-лицевої області;
  • виготовляти лікувально-профілактичні щелепно-лицеві апарати (шини);
  • використовувати інформаційно-комунікативні технології в професійній діяльності.

фото6 Підготовка зубних техніків здійснюється в коледжі вже понад 30 років.  Освоїти майбутню  професію студентам  допомагають викладачі – досвідчені фахівці, які завжди готові поділитися  своїми знаннями, навичками та виховують  у   студентів професійно важливі якості:   спостережливість, просторове мислення, акуратність, стійкість до монотонності,   вправність рук.

 Освітній процес забезпечено  сучасною   матеріально-технічною базою, комп’ютерним   обладнанням та мультимедійними установками. Практичні  заняття проводяться  в просторих та добре оснащених зуботехнічним обладнанням кабінетах та лабораторіях, в  яких є все для оволодіння сучасними методами  зубопротезної техніки: піч для обпалу кераміки, піч для пресування кераміки, термопрес для пластмаси, сучасна ливарня для сталі, паралелометр, зуботехнічні матеріали для протезування.

       Можливість закріпити та підвищити якість виконання набутих навичок та вмінь студенти мають в період проходження виробничих та переддипломних практик в стоматологічних закладах міста та фото2області. 

Після отримання диплому випускники коледжу працюють у зуботехнічних лабораторіях, які знаходяться у спеціальних інститутах протезування, у стоматологічних клініках та поліклініках.

Студентські роки - це найкраща пора в житті людини, яка запам’ятовується на усе життя. Студенти спеціальності мають можливість не тільки добре вчитися, а й з користю і задоволенням проводити вільний час: брати участь у студентських конференціях, різноманітних конкурсах, спортивних змаганнях та інше. Майбутні зубні техніки в стінах коледжу зростають не лише професійно, але й стають високоосвіченими людьми, носіями високої загальної культури, з чіткою громадською позицією, прагненням до саморозвитку та самовдосконалення.